16 Juni 2011

Long time, no see.

Det blev inte mycket skriva av i vår. Supermycket saker har hänt och mitt liv har förändrats ganska mycket under de senaste månaderna. Jag och Daniel har flyttat isär, jag bor numera inneboende i närheten av Hammersmith. Delar lägenheten med en ganska märklig skara människor; ett polskt par i early 60's och en 40-årig man från Iran.
De är alla supergulliga på sina egna vis.

Polska paret pratar nästan ingen engelska och man får säga saker på ett väldigt enkelt sätt för att de ska förstå. Tanten jobbar som städerska, gubben jobbar på ett kontor av något slag - har inte fått kläm på vad han gör riktigt. Som sagt, kommunikationen är inte riktigt flytande..

Iranska killen är jättetrevlig. Vi ses inte så ofta för jag är nästan aldrig hemma. Det brukar bli nån gång i veckan så där, men när vi ses i köket så sitter vi i någon timma (ibland flera timmar) och pratar om livet. Han har flyttat från sin fru och är ganska less på livet. Pluggar. Han sover dåligt och saknar tjejen men vill inte ha tillbaka henne. Jag kan inte annat än säga att jag vet hur det känns. Livet utan den man en gång älskat väldigt mycket är... Annorlunda.

Idag blev hushållet väldigt glada - för jag har hämtat kaffebryggaren från den gamla lägenheten och alla gillar ordentligt kaffe. Att hitta ordentligt kaffe i omgivningen här är skitsvårt. Jag har gett upp på att prova småställenas brända, svaga kaffe. Man behöver ordentligt kaffe. Jag brygger numera mitt på Lavazza Espresso. Starkt ska det va.


Jag kommer nog att börja uppdatera här igen. Om det ens finns någon som följer den här bloggen längre?

Kommentarer
Postat av: Dad

Tessan,



Kul att du skriver igen! Javisst läser vi din Blogg!



Kramar

2011-06-17 @ 21:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0