6 November 2010



Nu är det lördag och jag har varit världens bästa flickvän. Jag brukar normalt vis knappt röra plattorna till vår gasspis överhuvudtaget. Mitt normala matintag brukar bestå av någonting som pendlar mellan 1 kg morötter och en låda färdig spaghetti med bacon från Tesco. Tyvärr. Morötter infaller på de dagar jag känner mig fattig.

Överlag tycker jag att jag har en helt okej livsstil matmässigt. Brukar känna hunger ganska ofta - men samtidigt brukar det räcka med att äta en gång om dagen. Dock påpekar Daniel att jag blir ganska gnällig när jag inte äter så jag äter ibland bara för att bli lite snällare mot honom. Missförstå inte, jag blir bara gnällig när jag inte äter ordentligt. Det är svårt att äta när det ääääääääär så tråkigt att äta. Blir ledsen av att äta för att det är en så onödig utgift. I min drömvärld skulle jag hellre lägga alla pengar på klänningar och skor.

Ikväll stod jag vid spisen i nästan 3 timmar för att laga den perfekta middagen. Det blev köttfärsbiffar innehållandes skivade gröna oliver och vitlök. Stekta i riktigt smör från ko. Till detta blev det pasta och en sås som innehöll champinjoner, peppar och senap.  Fast basen till såsen var köpt - och sedan förädlade jag den med lite olivsky. Måntro att Pojkvän blev överväldigad. Nu är vi alla mätta och glada och snälla. Till efterrätt blir det toblerone. Storlek 400 gram. Och Kronenbourg.

Inte så illa va? Det verkar som att jag kan om jag vill.
Tror det faktiskt var det godaste jag ätit sedan jag kom till London. Eftersom vi var så hungriga att vi hetsåt upp alltihop på nolltid hann vi inte få nån bild på dessa skapelser - men det blir säkert en bild eller två nästa gång jag leker Gordon Ramsey. Gordon Ramsey är enligt mig en ganska arg kock som ger sig fan på att laga god mat. Det gjorde jag också.


SUCCESS!


Kommentarer
Postat av: parhest

.jag saknar dig.

2010-11-09 @ 16:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0